petua lembutkan tapak tangan

Kebanyakan perempuan suka petua lembutkan tapak tangan sebab kalau kasar sangat, segan pula nak bersalam dengan orang.

Haa.. sebenarnya tak payah nak guna losyen mahal-mahal pun. Hanya dengan sedikit rajin, anda boleh amalkan. Bahan di dapur, yang pastinya memang terbukti dapat bantu.
Ni ada 5 bahan dapur yang boleh kita guna untuk melembutkan kulit tapak tangan.

1. Uncang Teh

Petua Lembutkan Tapak Tangan Kasar, Tak Perlu Losyen Bagai

Hampas teh jangan di buang. Sapu dan gosok pada tangan. Biarkan 5 minit. Kemudian baru cuci dan bilas. Amalkan 3-4 kali semnggu. Inshaallah tak perlu nak pakai losyen mahal-mahal dah nanti.

2. Hampas Kopi

Petua Lembutkan Tapak Tangan Kasar, Tak Perlu Losyen Bagai

IKLAN

Kalau kerap minum kopi, serbuk hampas tu pun boleh digunakan. Sapu dan gosok pada tangan. Biarkan 5 minit. Kemudian baru cuci dan bilas. Petua ni lepas beberapa hari jer, dah nampak perubahan tu.

Cubalah, kalau tak cuba memang tak tau kan.

3. Asam Jawa

Petua Lembutkan Tapak Tangan Kasar, Tak Perlu Losyen Bagai

IKLAN

Ambil sedikit asam jawa, lumurkan pada kedua tapak tangan. Ramas dan urut dalam masa 5 ke 10 minit. Lama kelamaan, kulit tangan akan jadi lembut.

4. Hampas Kelapa

Petua Lembutkan Tapak Tangan Kasar, Tak Perlu Losyen Bagai

Ini kalau masak guna santan. Santan dari kelapa parut lah ye! Lepas perah, hampas kelapa tu jangan terus buang.

IKLAN

Ramas dan gosok hampas pada tangan untuk beberapa minit. Lagi lama lagi lah bagus.

Cara ni dapat melembutkan semula kulit tangan yang kasar.

5. Bawang Merah

Petua Lembutkan Tapak Tangan Kasar, Tak Perlu Losyen Bagai

Kupas kulitnya dan hancurkan. Kemudian sapu, lumur dan gosok pada tangan.

Petua camni, kena lah amalkan selalu, barulah dapat hasil yang kita nak.Semoga bermanfaat!

Selain itu:  Cerahkan Kulit Guna Ais Kiub Tomato, Wanita Ini Dah 6 Bulan Amal Kat Muka
Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI