Bagi kaum wanita jerawat adalah musuh paling menakutkan. Kalau nampak walau hanya sebiji di muka akan segera melenyapkannya dengan pelbagai ubatan atau krim yang ada.

Jika dibiarkan bimbang akan menyebabkan jerawat menjadi masalah breakout dan meninggalkan kesan parut yang sukar dihilangkankan.

Pelbagai cara digunakan dan salah satu adalah penggunaan petua tradisional yang dikongsi oleh Maria Ismail.

Hanya menggunakan bahan dapur seperti bedak sejuk dan asam jawa bagi merawat masalah jerawat dan hasilnya kulit jadi lebih licin dan flawless.

Ayuh ikuti perkongsiannya.

CARA HILANGKAN PARUT JERAWAT DAN JERAGAT GUNA DUA BENDA KERAMAT

Semua orang kenal dua benda ni iaitu BEDAK SEJUK dan ASAM JAWA kan. Tapi sebenarnya banyak khasiat tau untuk kecantikkan kulit. Korang asyik guna scincare ja tapi pernah tak terfikir nak rawat guna bedak sejuk dan asam jawa.

IKLAN

Haa, kita kena juga rawat cara traditional korang. Lagipun bahan dia mudah dah ada tersedia dah ada kat dapur. Save bujet gitu kan.

Kenapa Kak Mar guna asam jawa sebagai bahan utama.

Khasiat asam jawa merupakan sumber dari antioksidan, flavonoid, vitamin C dan vitamin A, fungsinya untuk mencegah efek buruk dari radikal bebas, manfaat asam jawa juga untuk mencerahkan kulit ,mengurangkan bintik2 hitam dan kesan parut bekas jerawat.

IKLAN

Kalau korang rajin buat insya-Allah parut jerawat dan juga jeragat pudar nanti.

Walaupun simple tapi kalau praktik insyaAllah kulit boleh cantik. Ok Jom tengok setiap pic ada cara penyediaan

IKLAN

Refresh balik petua ni kot ada yang nak cuba. Nak cantik tapi bujet takda. Boleh cuba cara traditional. Silakan share kalau rasa bermenafaat.

Artikel Berkaitan:

Bertahun Alami Obesiti, Pemuda Berjaya Hilangkan 81KG Dalam Setahun Guna Diet Cara Sihat

Makan Panadol Waktu Period Boleh Sebabkan Keguguran. Semak 6 Lagi Mitos Popular Ketika Haid!

“Covid Survivor Tak Payah Tunggu Lama…” Nabila Huda Selamat Terima Vaksin Lepas Sebulan Positif