masker kentang

Jika anda rajin amalkan masker kentang, hasilnya jeragat tebal yang hitam boleh pudar dan kulit akan bertambah cerah dengan selamat.

Apa yang menarik, petua yang dikongsi oleh saudari Fyza Shah menggunakan bahan-bahan yang cukup mudah, murah dan terdapat di dapur anda sahaja.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!

Mau tak risau bila jeragat, bintik hitam mula bertampung atas muka. Bintik hitam tak bahaya tapi buat diri kita jadi kurang menarik. Jangankan diri sendiri mula rimas pandang muka sendiri kat cermin bila dah jadi begini, nak bertentang mata dengan orang ramai pun mula tak yakin.

Kali ni kak Fyza cuma guna dua bahan mudah dari dapur, #lemon dan #kentang.
Kentang ni punya sejenis enzim unik , #catecholase untuk rangsang kulit jadi sihat dengan cara mengurangkan perubahan warna kulit kita dari menjadi gelap.

Vitamin A, B, C & E dalam kentang akan melambatkan penuaan pada wajah, so bintik-bintik penuaan dan pigmentasi juga dapat dielakkan.

Kentang ni bahan berkanji yang sifatnya mencerah kulit, melawan proses cepat tua dari usia, menambah kilauan kulit lebih cantik natural.

Lemon pula sifatnya asalnya memang cerahkan kulit secara berganda, antioksida yang bagus.

Vitamin C dalam lemon memang tinggi, menghenti penghasilan melanin, menutup pori, melawan kuman jerawat , jerawat juga lebih cepat kering dan pudarkan parut-parut degil jerawat.

IKLAN

Bila dua jenis bahan alami hebat ini digabungkan, dan keduanya bersifat mencerah dengan selamat tanpa rasa pedih teruk dan menggelupas, bintik hitam, jeragat, parut jerawat akan lebih mudah menghilang.

Yang penting kena guna konsisten setiap hari, dan wajib tahu cara jaga kulit sendiri selepas itu. Baru kulit dirawat, dilindungi, dikekalkan akhirnya capailah misi kulit sihat.

Selain itu:  Bantu Cegah Penuaan & Atasi Masalah Jerawat, Manfaat Daun Pandan Yang Ramai Tak Tahu

Bahan-bahan
1 biji ubi kentang
1 biji lemon

Cara membuat:

Potong dadu atau kecil-kecil kentang. Buang kulit. Kau tak buang, makin kelabu muka. Akak tak ajar tau bab tu.

IKLAN

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!

Rebus sekejap ja. Tak mahu rebus pun boleh, tapi kau mampu ke nak lenyek ubi fresh keras -keras tu. Akak kalah, baik rebus kasi empuk sikit.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!Sambil tu kau perah lemon sebiji tau. Perah bukan gigit.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!Masukkan ubi kentang rebus tadi dalam pengisar, bukan masuk ke mulut pastu telan.
Tuangkan jus lemon,tak perlu campur air. Kita nak 100% zat dari bahan alami ni.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!Kisar sampai gebu gini.

IKLAN

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!Aku suruh pakai kat muka. Resepi masakan kau tunggu petang-petang. Ini kasi muka kau kenyang dulu dengan vitamin. Kata nak lawa sepanjang zaman. Akak kau memang lawa camni dah.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!Fuhhhh, syok. Bau lemon yang segar, bau ubi kentang yang lemak. Hahaha! Pakai dalam 20 minit, bilas dengan air paip biasa. Lepas tu kau nampak cerahhh ja muka. Lepas tu kau buat lagi esokan hari. Buat hari-hari kalau nak cepat kawasan bintik hitam atau jeragat tu hilang. Hilang semua kusam kusam tu.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!

Pes kentang dan lemon siap untuk dipakai. Nyah segala bintik hitam, kusam, parut jerawat, jeragat.

Guna Masker Kentang Campur Lemon Pudarkan Jeragat, Tengoklah Hasilnya!

Amalkan ya, nanti anda pun boleh bantu kawan atau mak-mak yang ada masalah jeragat, bintik hitam ini.

Selamat bercantik-cantik!

Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI