cerahkan kulit

Kebanyakan perempuan cukup suka menggali ilmu tentang cerahkan kulit dengan jimat dan mudah, malah kalau tahu ada jual produk yang berkesan dijual di kedai, laju beli!

Nak-nak pula kalau berkesan untuk pudarkan masalah jeragat dan jerawat. Jadi kali ini anda boleh cuba cara orang lama dengan menggunakan masker kentang, petua daripada Puan Lelawati Lela, perlu dua bahan sahaja.

Cerahkan Kulit Dengan Masker Kentang, Pakai 20 Minit Pun Dah Nampak Beza

Kalau anda nak tahu, ubi kentang ni sangat banyak manfaatnya pada tubuh kita selain baik untuk kulit muka.

Hanya gunakan bahan alami dari dapur je, jom Kekla kongsi cara buat masker dari ubi kentang ni.

Cerahkan Kulit Dengan Masker Kentang, Pakai 20 Minit Pun Dah Nampak Beza

IKLAN

Bahan bahan :

2 biji kentang
Sedikit tepung jagung / tepung ubi

Cerahkan Kulit Dengan Masker Kentang, Pakai 20 Minit Pun Dah Nampak Beza

IKLAN

Cara buatnya :

1. Kupas kulit dan rebus dulu kentang bagi dia lembut.
2. Bila dah sejuk dan lembut, lenyekkan dia bagi hancur rata.
3. Campurkan kentang yang dah dilenyek dengan tepung jagung tadi. Gaul sebati semua bahan ttersebut.
4. Jadikan texture seperti masker tau. Sapu pada seluruh bahagian wajah dan leher, biarkan dalam 20 minit.
5. Bilas dengan air bersih atau air mineral.

Hasilnya yang anda akan dapat jika konsisten dan berterusan buat, kulit muka jadi cerah bersih, halus lembut.

IKLAN

Selain tu, kalau kulit muka anda jenis mudah burn, haaa boleh sangat lah cuba.

Boleh kurangkan kedutan pada wajah, atasi masalah kulit muka yang kusam dan juga kecutkan jerawat.

Khasiat Masker Kentang

Ubi kentang ni banyak khasiat untuk tubuh kita. Antaranya ada vitamin C dan B5 yang boleh jadikan kita lebih sihat, segar dan ceria.

Sebenarnya kalau kita banyak membaca dan rajin cari info kecantikan dan kesihatan, semuanya mudah dan tak perlu pun nak keluarkan belanja yang besar. Boleh jimat banyak duit poket. Salah satunya ini lah, cerahkan kulit guna masker kentang!

Selain itu:  Tumit Kaki Merekah, Rajin Sapu 'Benda' Ini, Hasilnya Elok Balik!
Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI