Jika seseorang itu mengalami masalah hidung tersumbat kerana selesema atau batuk menyebabkan kita rasa tidak selesa. Situasi ini boleh menganggu pernafasan dan masalah sesak dada.

Walaupun pelbagai cara dilakukan tetapi, masih belum berkesan. Sebenarnya kita boleh cuba cara alternatif untuk melegakan masalah ini dengan menggunakan bahan semulajadi yang ada di dapur.

Penggunaan bahan lemon, cengkih dan madu asli mampu untuk menyembuhkan hidung tersumbat dan batuk melalui perkongsian diamalkan Puan Masni Mohd.

Guna Lemon, Cengkih & Madu Atasi Masalah Hidung Sumbat

Kalau kita tak ikhtiar memang tak kan sembuh. Lama dah hidung tersumbat, batuk-batuk. Macam-macam ubat dah telan masih tak mampu membantu.

Kita cuba yg tiga benda ni, alhamdulillah,syukur. Memang padu keputusannya. Terimakasih ya Allah.

IKLAN

Bahan Diperlukan:

Lemon dipotong sesuka hati nak berapa keping pun boleh

6 biji cengkih dicuci

2 sudu makan madu (beli kat pasaraya biasa tu. Tak payah masuk hutan sangat.)

IKLAN

Cara Membuat:

– Letak kesemua bahan-bahan dalam cawan, selepas itu tuang dengan air panas. Tunggu suam-suam kuku, baru minum.

– Elakkan minum dengan ais batu ye.

IKLAN

– Saya buat pagi dan malam. Tapi lepas minum tak terus buang, refil dengan air panas lagi. Sayang air tu masih dapat minum lagi.Semoga kita sama-sama diberi kesembuhan oleh Allah swt. Amin

Artikel Berkaitan:

Campuran Lemon & Madu, Bukan Je Legakan Batuk. Boleh Juga Atasi Masalah Kolesterol. Ini Cara Buat Stok!

Buat Detoks Campuran Lemon & Air Panas. Hasilnya Kulit Wajah Lebih Flawless, Bebas Jerawat & Jeragat!

Selain Hilangkan Bau Mulut, Ini Rupanya Kelebihan Lain Kenapa Elok Amalkan Minum Lemon Setiap Pagi