sental muka

Begitu terpesona melihat cara wanita ini jaga kulit mukanya, hanya setia pakai bahan alami yang digabungkan untuk waktu siang dan malam. Hasilnya nampak kulit fresh!

Menurut Puan Ika Mat Bakhir, ini antara kelebihan bila pakai bahan alami yang dijadikan pengganti skincare:

Jerawat hilang
Jeragat hilang
Lembapkan kulit
Blackhead hilang
Kulit jadi cerah

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

1. Kunyit hidup
2. Tomato buah
3. Biji barli
4. Sodium bikarbonate

Cara Hilangkan Jeragat Dan Jerawat

Langkahnya mudah saja, tengah masak pun boleh buat.

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

 

1. Goreng biji barli dan sodium bikarbonate tanpa minyak dengan api yang perlahan. Ini nak elakkan barli tersebut daipada hangit.

2. Masuk dalam blender kering dan blend sampai jadi serbuk. Saya suka tak lumat sangat, anda nak lumat pun boleh dan kemudian simpan dalam bekas kedap udara. Tahan berbulan tak basi.

IKLAN

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

3. Ini cara nak guna, ambil sedikit dan campur dengan air. Pada anda yang punya masalah whitehead blackhead boleh lah campur sedikit lagi sodium masa nak bancuh tu.

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

6. Kunyit buang kulit dulu ya dan kemudian hiris sedikit sebelum tonyoh muka.

Pada yang ada masalah jerawat/jeragat sila sental tempat bermasalah tu lama sedikit. Kunyit ini antiseptik dan anti kuman.

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

IKLAN

7. Ini lah bahagian paling suka. Sental dan apa jual lah kaedah anda buat asal tomato lunyai di muka.

Tomato ni agen pemutih, jadi parut-parut boleh hilang. Pada yang ada masalah kulit kering kusam, boleh tonyoh sampai tertidur!

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

Lagi satu tomato tegangkan kulit dan kurangkan kedut di muka.

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

IKLAN

8. Ini bahagian akhir, serbuk barli yang dah bancuh dengan sodium tu buat lah skrub.

Selain itu:  Minum Jus Pegaga, Tak Payah Minuman Kolagen Dah!

Anda boleh sental sepuas hati dan terus tepek buat mask satu muka.

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

Barli ini gunanya sebagai lembabkan kulit selain membantu putihkan kulit. Biar kering, baru basuh dan lap. Boleh ulang semua step ni setiap hari.

Inilah Pencuci, Toner, Skrub Sepanjang Hayat, Hasilnya Hilang Masalah Jeragat Dan Jerawat!

Haaa… nampak tak kulit berseri-seri ala pinkish?

Apa yang penting, kulit rasa tegang dan lembut lepas buat. Masalah whitehead dan jerawat pun boleh hilang ya. Tapi pastikan rajin buat lah.

Sungguh, inilah jadi skincare saya selama ini. Petua inilah yang jadi pencuci muka, toner, skrub, krim siang dan malam saya.

Cara ini boleh bebaskan kulit anda dari kimia dan rehatkan muka.

PETUA TAMBAHAN:
Boleh guna bahan-bahan ini asing-asing, maknanya guna je bahan ikut masalah kulit ya.

Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI