gosok ketulan ais

Patutlah ramai yang suka gosok ketulan ais pada muka, hasilnya memang bagus pada kulit. Nak-nak anda yang amalkan sebelum mekap dan selepas cuci muka.

Kalau nak cuba, ini petuanya. Hanya perlukan kiub ais yang ada dalam peti ais. Owh ya, tahu tak ketulan ais ini ada 7 keajaiban lain buat muka cantik, memang best sangat amalkan setiap hari.

Jom, semak rahsia cantik daripada Puan Halimatun Saadiah ini.

Kelebihan Gosok Ketulan Ais

7 Kelebihan Gosok Ketulan Ais Pada Muka, Elok Amalkan Selepas Cuci Muka

Ambil ketulan ais dalam dua ketul pun dah cukup, kemudian masukkan dalam kain dan gosok pada wajah anda. Elok amalkan pada selepas cuci muka atau sebelum mekap.

7 Kelebihan Gosok Ketulan Ais Pada Muka, Elok Amalkan Selepas Cuci Muka

IKLAN

Okay, ini kelebihan lain yang anda dapat hasil daripada amalan petua ini:

1. Kecilkan pori muka

Ais adalah ‘resepi’ paling efektif untuk kecilkan pori diwajah.

2. Kurangkan sembab mata

Biasanya, mata sembab ni disebabkan kurang tidur, stress dan mata Tak cukup rehat.

3. Mekap tahan lama

Sebelum mekap, tekapkan ais diwajah dulu. Mekap tahan lama dan cantik.

IKLAN

4. Kecutkan jerawat

Kalau naik jerawat, boleh gosokkan ais diwajah. Jerawat akan kecut dan kurangkan bengkak.

5. Kurangkan bulu halus diwajah

Sesetengah orang ada banyak bulu roma diwajah. Jangan tak tahu, ais boleh kurangkan bulu-bulu tu.

6. Segarkan wàjah

Apabila letakkan ais diwajah, secara automatik nya akan melancarkan pengaliran darah. Rasa sejuk ais tu membuatkan mukà rasa segar.

IKLAN

7. Cegah tanda penuaan

Ais sangat berkesan dalam mencegah kedutan Dan bintik-bintik hitam di mukà. Kalau korang rajin amalkannya.

7 Kelebihan Gosok Ketulan Ais Pada Muka, Elok Amalkan Selepas Cuci Muka

Caranya boleh rujuk pada gambar, ikut langkah demi langkah mudah ini. Jimat bajet anda kalau rajin amalkan, tetapi hasilnya kulit jadi sihat dan anjal.

Selain itu:  Awet Muda Macam Wanita Jepun, Amalkan 8 Tip Ini Kalau Betul Nak Cantik!

Selamat bercantik-cantik!

 

Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI