Siapalah kita untuk menidakkkan takdir Allah. Jika itu yang sudah tersurat, terimalah dengan hati terbuka.

Tular baru-baru ini seorang wanita Ateyn yang berkongsi masalah kesihatannya secara umum menerusi aplikasi TikTok.

Menerusi sebuah video yang dimuat naik di aplikasi TikTok, wanita itu memperlihatkan keadaan jarinya yang kelihatan sangat berbeza daripada insan lain, dipenuhi ketulan kecil.

Menurutnya, dia mengalami masalah itu sejak kecil lagi sehingga hari ini.

Tambahnya lagi, penyakit itu turut menyerang sekitar kawasan mata, lutut, kaki serta di belakang badannya.

Bukan itu sahaja, penyakit dialaminya itu turut menyukarkan dirinya untuk melakukan kerja rumah seperti mengemas mahupun mencuci bahan basah untuk dimasak.

Bagaimanapun, wanita itu tetap akur dengan ujian yang diterimanya dan meluahkan rasa syukur kerana suaminya sudi menerima dirinya seadanya.

IKLAN

Ketika ditanya bila penyakit ini akan sembuh, dia menjelaskan bahawa penyakit berkenaan tidak akan sembuh.

Dan jika sembuh sekalipun, ia merupakan keajaiban dengan izin Allah dan menjadikan dia insan paling bersyukur di di dunia ini.

Kalau penyakit ni boleh sembuh, sayalah orang yang paling bersyukur. Saya taknak orang pandang saya atas bawah, macam saya ni buat salah besar kat dunia ni,” 

Ramai yang bertanya tentang penyakit ini dan salah seorang turut menjelaskan peyakit berkenaan dinamakan Rheumatoid Arthritis disebakan mutasi genes yang roskakkan sendi-sendi ada badan.

IKLAN

Ternyata warganet turut menzahiran rasa simpati dengan ujian yang minima wanita ini. Ramai memberi kata-kata semangat kepadaanya agar sembuh satu hari nanti.

IKLAN

 

@ateynneil997Reply to @nanananananananannana1 😊 saya tak malu sebab dulu saya pernah di malukn disekolah .. so korang tanya nak tengok pun sya dah tak mlu nk tnjk♬ Will to Live – Jacob Yoffee

Artikel Berkaitan:

Cuci Muka Guna Teknik 60-Second Rule, Hasilnya Kulit Wajah Jadi Flawless & Glowing

Tak Makan Nasi Tapi Tahan Puasa Selama 19 Jam, Caranya Amal Minum Susu Kurma Buat Sendiri

Malu Buat Pap Smear, Tiba-Tiba Disahkan Kanser Servik. Wanita Ini Positif & Berjuang Buat Rawatan!