Sudah lama mengikuti perkembangan selebriti yang juga bekas penyanyi kumpulan Elite, Fiza Abdul Halim sejak dari zaman awal kemunculannya.

Melihat penampilannya sedikit teruja kerana walaupun sudah berusia awal 40-an tetapi wajahnya kelhatan cukup halus, mulus dan cantik walaupun tanpa mnegenakan sebarang mekap.

Menurut ibu kepaa 4 cahayamata ini, dia tidak berbelanja besar untuk menjaga kecantikan wajah.

Malah menurut Fiza lagi tiada penjagaan khusus dipraktikkan kerana dirinya seorang wanita yang ringkas.

“Saya inilah orang yang paling simple. Mungkin sebab saya tak suka mekap kot. Jadi kulit saya tak ada masalah sangat. Petua saya cuma satu je, saya tak suka minum air sejuk dan hanya minum air suam atau air panas.

“Bab kesihatan badan pula saya ni suka vaccum dan mop rumah hari-hari. Bagi saya itulah exercise saya untuk bersenam sebab kalau nak pergi gim bagai memang tak bolehlah dengan anak kecil.

IKLAN

“Biasanya kalau duduk di rumah, saya akan cari apa saja kerja yang boleh saya buat walaupun semua dah tersusun dan kemas.

“Siapa yang kenal saya, tahulah saya ni macam mana. Petua turun-temurun tak ada cuma saya lebih berhati-hati dengan keadaan badan dan kesihatan diri sendiri. Pendek kata, memang saya pantau sendiri.

“Kalau agak-agak badan tu dah naik kalau timbang, saya akan diet sedikit. Kalau bila timbang macam ringan dari selalu, saya akan makan lebih sedikit.

IKLAN

“Sebab saya ni kalau kurus, muka kurus dulu. Cengkung sangat tak elok pula nanti nampak haggard. Apa-apa pun elak minum ais ya,” yang tidak gemar pergi ke spa kerana mengambil masa lama untuk lakukan semua rutin itu.

“Saya tak suka ke spa sebab tak suka tunggu lama-lama dan saya tak pernah pergi. Kalau di rumah pun, saya tak buat macam orang lain, ada rutin harian yang wajib.

“Habis kuat pun saya akan buat skrub dan mask muka. Itu pun boleh kira berapa kali. Agak-agak muka macam kusam, baru saya akan buat. Kalau tak, memang tak buatlah,” jelasnya yang mempunyai tiga anak hasil perkongsian dengan perkahwinan terdahulu.

IKLAN

Sumber: Nona

Kredit Foto: Instagram Fiza Halim

Artikel Berkaitan:

Letak Ais Guna Teknik Akupuntur. Boleh Legakan Sakit Kepala, Badan Rasa Ringan Bertenaga & Awet Muda!

Doktor Jelaskan Air Bunga Cengkih Boleh Legakan Batuk, Sakit Tekak & Selesema. Tapi Bukan Bunuh Virus Covid-19!

Mintak Nasi Berbanding Sup Sayuran Sebelum β€˜Bekerja’. Rahsia Rose Blackpink Kekal Cantik & Langsing!