hilangkan jerawat pasir

Nak hilangkan jerawat pasir ini memang tak mudah, nak-nak pula kulit anda rosak sebab salah pakai produk. Dan kalau silap sapu lagi, boleh makin sakit wajah nanti.

Malah jerawat pasir, walau keci-kecil tetapi bila dah penuh satu muka pun pening juga. Pakai apa pun tak jadi. Tangan tu pula tak berenti nak sentuh, itu yang tak molek.

Pengumpulan lemak yang bercampur dengan kotoran di kulit muka, jangkitan bakteria membuatkan pori muka tersumbat dan jadi punca jerawat pasir naik makin banyak.

Jadi, macam mana nak buang minyak yang menyumbat pori kat muka tu? Nah, boleh cuba tips yang dikongsi oleh Puan Rosnani Ikan ini.

IKLAN

Hilangkan Jerawat Pasir, Amalkan Skrub Lemon Dan Kopi Je

Jom cuba master kopi lemon ni. Kandungan antioksidan dalam serbuk kopi ini bantu untuk memperbaharui sel kulit baru supaya lagi tegang dan sangat glowing.

Hilangkan Jerawat Pasir, Amalkan Skrub Lemon Dan Kopi Je

Bahan:

Serbuk kopi

IKLAN

Jus lemon.

Cara Buat:

Campurkan kedua-dua bahan sehingga menjadi seperti skrub.
Lumurkan secara nipis ke seluruh muka untuk mengangkat sel-sel kulit mati.
Guna jari, buat urutan membulat keseluruh muka selama 1-2 minit. Gosok secara lembut, jangan terlalu kasar sebab boleh merosakkan liang pori wajah.
Biarkan selama 15 minit dan cuci guna air bersih.

IKLAN

Hilangkan Jerawat Pasir, Amalkan Skrub Lemon Dan Kopi Je

Lakukan 1-2 kali seminggu.
Apply toner selepas lakukan skrub ni supaya dapat neutralize PH kulit kita semula.

Haaa.. selepas ini cantiklah wajah anda yang ada masalah jerawat halus itu ya. Selamat mencuba!

Selain itu:  Hilangkan Kulit Kusam. Sapu Je Kunyit, Yogurt Dan Madu
Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI