hilangkan bintik hitam

Nak hilangkan bintik hitam tak susah pun, anda boleh cuba petua yang dkongsikan oleh seorang wanita yang mana dia menggunakan buah lemon sahaja untuk cantikkan kulit wajahnya.

Apa yang best, dengan menggunakan lemon secara konsisten ini akan menjadikan wajah terlihat lebih bersih dan berseri.

Nak tahu bagaimana, baca perkongsian daripada perkongsian di fb milik Lelawati Lela yang sering dilihat gemar berkongsi pelbagai petua di media sosial.

Hilangkan Bintik Hitam Guna Lemon, Amalkan 3 Kali Seminggu Dah Cukup

Ini petua yang senang sangat untuk hilangkan parut dan bintik-bintik hitam kat muka. Yang pasti bahannya semula jadi dan selamat.

Bahannya cuma lemon.

IKLAN

Hilangkan Bintik Hitam Guna Lemon, Amalkan 3 Kali Seminggu Dah Cukup
Caranya mudah sangat, belah 2 lemon tu kemudian ambil sebelah je perahkan untuk dapatkan jusnya.

Kemudian, ambil jus lemon tadi sapukan pada kulit muka yang berparut dan bintik-bintik tu.

Hilangkan Bintik Hitam Guna Lemon, Amalkan 3 Kali Seminggu Dah Cukup

IKLAN

Oh ya, buat ni selepas cuci muka. Jangan pula muka penuh dengan mekap, anda pergi sapu jus lemon tu.

Kemudian biarkan selama 10-15 minit lepas tu boleh bilas dengan air suam dan keringkan muka pakai tuala yang kering dan bersih.

Buatlah 3x seminggu, tapi nak nampak kesan tu ambil masa juga, maklum lah bahan semula jadi.

IKLAN

Kelebihan Buah Lemon

Hilangkan Bintik Hitam Guna Lemon, Amalkan 3 Kali Seminggu Dah Cukup

Lemon mengandungi Asam Alpha dan Askorbat-L yang dapat membantu mengurangkan parut jerawat serta dapat membantu membersihkan liang pori. Lemon juga dikenali sebagai agen menghilangkan parut atau bintik hitam pada wajah.

Nanti jangan lupa cuba, mudah-mudahan anda boleh hilangkan bintik hitam dan parut di wajah dengan cara selamat dan jimat!

Sumber : Lelawati Lela

Selain itu:  Patutlah Muka Naik Jeragat Dan Tetap ‘Hangus’, Pakai Sunscreen Tapi Buat Kesalahan Ini
Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI