Datin Shahida

Kelihatan anggun walau berstatus ibu kepada enam orang anak, Datin Shahida tak kedekut kongsi amalan kecantikannya ketika di rumah dan sepanjang hari.

Tak perlu mekap yang mahal pun, cukup jika amalkan penjagaan wajah yang asas dan haruslah berusaha untuk aktif keluarkan peluh walau cuma sesekali.  Apa yang menarik, Datin Shahida sekarang mula aktif masuk gym untuk sihat.

Datin Shahida Kongsi Tip Jaga Kulit

Datin Shahida Kongsi Tip Jaga Kulit Di Rumah, Cantik Simple Begini

“Jangan tak tahu yang saya dah mula main gym tau. Bukan Datuk Seri Aliff Syukri je nak sado. Isteri dia pun nak badan ketak ketak. Bukan apa, saya rasa penjagaan kesihatan amat lah penting dalam lingkungan umur kita yang mula meningkat ni.

“Rasa sangat perbezaan selepas mula ke gym ni. Badan jadi ringan dan terasa cergasnya apabila melakukan aktiviti seharian di pejabat mahupun di rumah.

“Sebelum ke gym benda yang wajib saya pakai adalah Powder Foundation yang menaikkan seri wajah yang mengandungi SPF 35, ada bedak yang akan membutkan muka kita bertambah glowing dan flawless.

IKLAN

Datin Shahida Kongsi Tip Jaga Kulit Di Rumah, Cantik Simple Begini

“Saya juga menggunakan lipstik delima untuk mencantikkan warna bibir supaya tidak kusam. Lipstik delima juga boleh digunakan di pipi kerana kaya dengan kolagen untuk menaikkan tulang pipi dan mencantikkan kulit.

“Rasa segar sepanjang hari walaupun seharian melakukan aktiviti riadah,” tulisnya di kapsyen Instagram miliknya.

 

IKLAN

Fokus Jaga Badan Untuk Sihat

Pada masa sama, Shahida turut memberikan respon terhadap pertanyaan seorang individu mengenai tips penjagaan badan selepas bersalin.

Datin Shahida Kongsi Tip Jaga Kulit Di Rumah, Cantik Simple Begini

“Kena rajin tunku dan pakai bengkung. Kalau lepas bersalin memang ngeri tengok perut sendiri. Macam tak keluar babynya. Sama sahaja besar,” katanya.

Melihat di ruangan komen, rata-rata netizen memuji penampilan Shahida yang dilihat bertenaga dan berseri walaupun baru sahaja melahirkan cahaya kata keenam.

IKLAN
Selain itu:  Setahun Tiada Selera Makan & Pernah Tumpah Darah. Pengalaman Elyana 10 Tahun Hidap Kanser!

Begitulah sedikit perkongsian rutin kecantikan oleh Datin Shahida dalam kehidupannya sebagai seorang isteri dan ibu.

Datin Shahida Kongsi Tip Jaga Kulit Di Rumah, Cantik Simple Begini

Sekadar informasi, Aliff dan Shahida telah mendirikan rumah tangga pada Ogos 2007.

Hasil perkahwinan itu, pasangan ini dikurniakan lima cahaya mata iaitu Ammar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusoff Al Qardawi dan Raudah Arshiyah.

Sumber & Kredit Foto: Instagram Datin Seri Shahida

Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI