Masker kulit kayu manis

Penggunaan masker kulit kayu manis ini sebenarnya sangat membantu anda yang ada masalah jerawat.

Namun tidak tertumpu kepada kulit berjerawat, masker ini juga dikatakan boleh hilangkan masalah kulit kusam. Tidaklah pakai setiap hari, tetapi cuma bila perlu.

Jadi bagi anda yang mahu pulihkan kulit yang bermasalah gatal-gatal, dijemput amalkan tip yang dikongsikan oleh Puan Noriza Rahman ini.

Masker Kulit Kayu Manis. Yang Kulit Jerawat Dan Ada Resdung, Digalakkan Pakai!

Masker Kulit Kayu Manis

Apa kata, sebelum tidur malam ni, pakai masker dari kayu manis ceylon dan madu dulu.

Ada tak 2 bahan ini di rumah? Kalau ada, terus buat malam ni.

Masker ni bagus untuk bersihkan sisa kotoran kulit yang kita dah kumpul dari pagi.

Walau duduk dalam rumah pun banyak habuk dan debu juga. Kulit dah kusam macam cendawan tiram daaa.

IKLAN

Petua ni sangat berkesan ok, dan sesuai untuk anda yang dah menjejaki umur 40-an dan untuk anda yang ada kesan hitam kat muka akibat tersalah guna produk atau tak jaga kulit muka sejak muda.

Bahan-bahan:
2 sdb serbuk kayu manis ceylon
2-3 sdb makan madu asli

Masker Kulit Kayu Manis. Yang Kulit Jerawat Dan Ada Resdung, Digalakkan Pakai!

Cara nak buat masker:

Ambil 2 sudu besar serbuk kayu manis dan 2 sudu besar madu asli.

Kacau dalam mangkuk. Sebelum pakai, wapkan muka dengan air panas supaya pori-pori kulit terbuka.

IKLAN

Lepas tu, lap muka, dan sapu masker tadi. Biarkan 20-30 minit. Bilas bersih.

KENAPA GUNA KAYU MANIS CEYLON?

Nak guna kayu manis biasa pun boleh. Tapi nanti kalau muka rasa terbakar, pedih dan merah, jangan pula terpekik terlolong minta tolong.

Ramai dah cuba sapu di muka, langsung tak pedih. Masker kayu manis Ceylon dengan madu ni bukan setakat bagus untuk kulit jerawat tau. Untuk yang ada masalah resdung pun sesuai sangat.

Selain itu:  Muka Pernah Alami Breakout Teruk, Wanita Ini Pilih Jumpa Doktor Pakar Pulihkan Wajah!

Biasa yang ada resdung mesti hidung gatal-gatal pastu rasa ada benda jalan kat muka kan. Bila pakai masker kayu manis Ceylon ni, insyaAllah rasa benda merayap tu kurang sebab kayu manis Ceylon ni bersifat anti bakteria.

IKLAN

Jangan tak tahu, ramai bagi feedback kulit makin lembut, berseri. Dah macam baru buat facial.

Biasanya lepas pakai masker ni muka jadi pinkish sebab reaction dari kayu manis Ceylon ni. Kayu manis Ceylon ni boleh lancarkan darah kat muka kita.

Pastu yang best, kayu manis ceylon dengan madu ni boleh bersihkan liang pori yang tersumbat. Jadi siapa yang ada blackhead halus-halus kat dagu atau hidung tu, sangat rekemen 200% try masker ni.

BETUL KE BOLEH HILANG KESAN NI SEMUA?

Mestilah. Tapi sapu setiap hari, mesti konsisten ok? Masker dari kayu manis ceylon ni mampu tegangkan kulit muka, kecikkan pori, hilangkan jerawat, jeragat dan jugak parut.

Ni cara natural.

Kena faham ya, benda natural, memang ambil masa untuk nampakkan kesan.

Bagi masa untuk kulit, tengok muka jadi macam mana selepas 14 hari tempoh berkurung nanti. Confirm berseri!