Muka Breakout

Bagi anda yang tengah alami muka breakout disebabkan salah pakai produk, boleh cuba tenangkan kulit wajah dengan cara ini.

Tips yang dikogsi Puan Mamaa Sal ini memang sesuai untuk anda yang tersalah guna produk lambakan dipasaran sekarang.

Jadi untuk merawat dan bagi muka rileks semula, detox dulu cara ni. Ini petua mudah dan in shaa Allah anda boleh pulihkan semula kulit anda tu.

 Cara Sembuhkan Muka Breakout Guna Dua Bahan

Cara Sembuhkan Muka Breakout Guna Dua Bahan

Bahan-bahan:

Sebiji tomato ( dah masak ranum)
1 sudu besar lemon

Cara Sembuhkan Muka Breakout Guna Dua Bahan

IKLAN

Cara buatnya:

1. Basuh bersih, potong 4 tomato dan lenyekkan je guna tangan tomato tu dah lembut bagi hancur semua ye. Tak perlu kisar pun tau. Bagi texture dia kasar macam dalam gambar.

2. Perahkan sesudu besar buah lemon.

3. Campur kedua dua bahan tersebut. Lepas itu kacau kedua-dua bahan tu sebati elok.

4. Cuci muka dengan air suam dulu, bagi liang pori terbuka. Dan boleh lah letak bahan ni pada muka.

IKLAN

5. Biarkan dalam 15 ke 20 minit. Baru bilas dengan air bersih.

Kebaikan lain bila buat masker ni kan, adalah seperti berikut:

1. Merawat kulit dari parut jerawat
2. Merawat dari kesan kusam
3. Tegangkan dan anjalkan kulit muka
4. Merawat masalah jeragat
5. Membantu mengecutkan jerawat
6. Menjadikan tona kulit jadi sekata

IKLAN

Buah lemon ni ada Vitamin C dan antioksidan, jadi baik sangat untuk glowingkan muka kita tau.

Amalkan tips kecantikan dan merawat muka dari breakout ni 3kali dalam seminggu ya.

Inshaa Allah kulit muka korang akan beransur baik dan berseri semula.

Sebarkan kebaikan tips ini pada kawan-kawan anda yang ada masalah muka breakout. Siapa tahu cara ini bermanfaat pada anda. Lagi best tak perlu keluar modal yang besar.

Selain itu:  Manjakan Kulit Sebelum Tidur, Bangun Pagi Kulit Kering Rasa Lembap

Jom cantik berjemaah!

Lubuk konten Kesihatan dan penjagaan diri segalanya di seeNI. Rapi kini di seeNI.
Download seeNI sekarang!

KLIK DI SEENI