Setiap wanita pastinya mahu sentiasa tampil cantik dan kalau boleh mahu kekal awet muda biarpun setiap tahun usia makin bertambah.

Pelbagai cara dilakukan dan salah satunya menggunakan petua tradisional. Cara yang lebih mudah, jimat dan selamat.

Seperti perkongsian Habibah Badar Bajraj yang memberitahu petua untuk kekal awet muda tanpa keluarkan kos yang banyak.

Hanya menggunakan perahan limau kastrui atau yang dibuat ketulan kiub kecil dan diamalkan minum setiap hari.

RESEPI MUDAH MURAH AWET MUDA

Korang. Pernah dengar tak istilah muka yang tak di mamah usia? Ala. Bahasa senang dia, awet muda.

Sapa kata, nak nampak muda kena keluar banyak belanja?

Eh. Korang tak yah la nak cucuk cucuk botox tanam tanam susuk. Salah cucuk, kang muka korang jadi tegang macam kain linen letak kanji. Orang tengok pun lari.

Ini ha. Kak Bib nak bagi satu petua biar muka nampak muda. Guna limau kasturi jek woih!

IKLAN

Yaaa. Limau kasturi yang korang selalu pandang sepi tu. Yang korang sanjung tinggi time nak buat sambal belacan jek.

Potong dua.

Caranya Membuat

Cara dia, senang sesangat. Perah agak agak 2 biji limau kasturi dalam satu gelas air. Baca bismillah, selawat, minum. Khalas. Tu saja.

Eh, sambil pejam mata pun boleh buat.

Jangan tambah gula tau. Minum gitu jek. Kalau tambah gula, muka awet muda, tapi penyakit lak berjela.

Nak lagi senang, korang perah lebih. Letak kat bekas air batu. Bekukan dia. Bila bila nak guna, ambik jek seketul, campak dalam satu gelas air.

IKLAN
Perah limau kasturi.

Kelebihan Limau Kasturi

Kalau korang nak tau, limau kasturi ni ada #anti_oksida yang luar biasa tau.  Kadar phloretin dia lagi tinggi dari teh hijau.

Pastu, dalam limau kasturi ini jugak, ada asid ferulik. Ha, ini la bahan yang buat kulit korang macam muda remaja. Dia boleh hilangkan kedut kedut kecik kat kulit.

Baca betul-betul. Kedut kedut kecik. Kalau kedut yang dah macam kertas ronyok, korang gosok pakai seterika pun tak berkesan dik.

Jadi, kalau bercita cita nak awet muda, jom ler mula dari sekarang.

Kalau nak #kurus pulak, try resepi yang Kak Bib share semalam. Muka awet muda, pinggang ala kerengga.

IKLAN
Lebihan perahan jadikan ais kiub.

Gittew

Habibah Badar Bajrai

Artikel Berkaitan:

Kongsi Rahsia Cantik Wanita Seluruh Dunia. Pilih Petua Tradisional Untuk Penjagaan Dalaman & Luaran!

Wanita Kongsi Tip Lenyapkan 18 KG Dalam 6 Bulan. Hasilnya Wajah Terus Jadi Auto Runcing!

Hilang 30KG Dalam Masa 24 Bulan. Wanita Amal Diet Eat Clean & Buat Aktiviti Senaman Indoor/Outdoor!