Menjadi impian setiap gadis bergelar ratu sehari yang paling cantik dan menawan di hari bersejarah.

Namun semua yang diimpikan tidak semestinya akan berlaku. Disebabkan nasib yang tidak menyebelahi apa yang dihajatkan tidak terlaksana.

Seperti perkongsian seorang wanita yang juga bergelar ratu sehari, Yana Nazaruddin di laman sosial apabila dirinya didandan sambil lewa oleh Mak Andam dan hasilnya sangat mengecewakan.

Meluahkan rasa tidak puas hati kerana menjadi penipuan Mak Andam berkenaan lebih-lebih lagi di hari berbahagianya.

Menurutnya bayaran dimahal bukanlah murah, tetapi habis ratusan ringgit. Malah dia diberitahu MUA yang dijanjikan ditukar kepada MUA terjun lain. Apabila ditegur jadi sentap.

Nilai upah makeup yang dibayar bukan lah murah tetapi ratusan ringt. Dijanjikan Mua lain yang makeup tapi ditukar last minute kepada Mua terjun.

Selepas proses makeup dilakukan keluarga saya sudah menegur Mua tersebut tetapi tak diterima dan memberi alasan ‘jangan bandingkn makeup dia dengan makeup yang lain ‘. Bila disuruh untuk diubah terus sentap dan balik.

Kecewa dengan hasilnya dan terpaksa buang dan mekap sendiri untuk sanding. Malah menurutnya juga proses mekap tidak profesional serta tak menjaga kebersihan.

Saya sangat kecewa bila dapat hasil makeup yang macam tu. Sampai terpaksa remove sendiri dan makeup sendiri untuk bersanding walaupun barang tak cukup. Proses makeup yang sangat tidak professional, tiada face base dan hygiene dilakukan.

IKLAN

Malah eyelashes pun diminta refund ‘boleh lagi 5 orang pakai ‘ . Apabila diminta berbincang baik-baik untuk refund makeup tapi yang dilayan ibarat diri ni dihalau.

Bukan itu saja, malah crown digayakan juga reput dan mudah patah jika tersentuh. Walaupun tahu crown berkenaan memang ada yang patah dan batuan hanya digam.

Lepas tu bagi crown pun dah reput tersentuh sikit pun boleh patah dituntut harga crown sehingga 200 wlaupun pada asalnya crown memang dah ada yang patah dan hilang batu nya dan mempunyai kesan gam.

Veil yang diberi pun sudah lusuh. Bila dibuka pelamin sampai rosak kipas rumah kami dan Dijanjikan untuk dibaiki tapi sehingga sekarang tiada apa-apa respond pun. Satu permintaan maaf dari beliau tak wujud langsung. Kecewa sungguh jadi macam ni pada hari bahagia

 

Namun setelah kisahnya viral di media sosial, jurusolek terkenal di utara, MUA Bellaz berhajat untuk menaja semula mekap dan pakaian untuk wanita ini. Dan jika sudah mendapat kebenaran rentas negeri, dia akan berjumpoa dengan MUA Bellaz.

IKLAN

Bismillah Assalamualaikum.terima kasih yang mendoakan dan terima kasih jugak kepada Mua2 yg sudi sponser makeup. InshaAllah lepas pkpb dan dapat kebenaran merentas negeri saya akan berjumpa Mua Bellaz.

Kisahnya juga turut mendapat simpati netizen. Ramai tidak menyangka hasilnya sangat mengecewakan, lebih-lebih lagi di hari perkahwinannya yang sepatutnya jadi memori terindah.

Faiszah Jamil Kami pon pernah terkena. Tapi ni mua dari kedah la. Bayangkan tengok2 cermin ‘Ya Allah, kenapa muka aku jadi macam ni’ Sampai ada org cakap muka mcam vampire  Tu pun tak cerita lagi pasai bercapuk  Walaupun dah dua tahun lebih, masih segar dalam ingatan 

Fatihah Radulan Kesian yana  sabar bnyk ii ye yana makeup zaman bile lah tuu

Nur Syuhadah Hm makeup xikhlas langsung

Nurnasuha Ummairah Adawiyah Kesiannya… Hari bahagia kot

IKLAN

Azween Shafini Rusman Muka awk tnpa make up lg ok..xyah makeup pun xpe klau camni jdnya..dr hr bhgia jd hr bersejarah dah klau mke up mcm ni

XerraRose Sz Mcm and tk logik.. zaman skrg Ada mak andam make up org mcm ni lgi

Semoga kisah ini jadi panduan kepada semua. Setiap dari kita pastinya mahu tampil cantik dan anggun di hari perkahwinan.

Tidak salah untuk kita belajar bersolek sendiri melalui laman youtube, kerana jika terjadi perkara sebegini, apa plan B yang boleh dilakukan.

Artikel Berkaitan:

Jangan Picit Bintik Kecik Kat Muka, Bukan Jerawat Tapi Milia Seed. Ini Cara Mudah Hilangkannya!

Disifatkan Warna Suci & Bersih, Ini Antara Selebriti Cantik Gayakan Busana Putih Di Majlis Neelofa

Fasha Sandha Tak Lokek Kongsi Tutorial Solekan Ringkas 5 Minit. Hasilnya Memang Wow!